Vlaggen hijsen

VLAGGEN OP DE DAM
Op 30 juni en 1 juli zal Amsterdam vlaggen op de Dam ter herdenking van de afschaffing van het
Nederlands Slavernijverleden.
Het is de derde keer dat het comité 30 juni/1 juli Amsterdam deze herdenking organiseert.
Op 30 juni en 1 juli om 09:00 in de ochtend zullen de vlaggen van Nederland, Curaçao,
Aruba, Bonaire, St Maarten, St Eustatius, Saba en Suriname, halfstok worden gehangen.
Op 1 juli om 16:00 na de nationale herdenking in het Oosterpark worden de vlaggen op
de Dam gehesen.
In aanwezigheid van de loco burgemeester, vertegenwoordigers van de Jongerenraad en de MBO
denktank zal Kizzy een compilatie van de volksliederen zingen. De 2 minuten stilte zal worden
ingeleid door Patrick Valpoort met de Last Post. Het Wijktalentorkest NEXT-Bijlmer en zangeres
Alyssa van Ommeren sluiten het programma af met een concert.
Deze herdenking is mogelijk gemaakt door:
